duminică, 6 martie 2011

Construieste-ti propriul motor de cautare

   Foarte multi dintre utilizatorii de internet stiu povestea Google si stiu si ce averi impresionante si ce venituri au la ora actuala fondatorii Google. Foarte cunoscuta este de altfel si povestea siteului YouTube, site facut de 2 tipi care nu avea bani sa-si plateasca un abonament la cablu si au conceput acest site ca forma de divertisment. Foarte mult mediazata este si povestea celui mai noi venit in grupul internautilor miliardari, si anume povestea lui Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook. Toti acestia sunt oameni care au facut bani, foarte multi bani, pe internet. Sunt sigur ca si tu, daca ai ajuns pe acest blog, vrei sa faci bani pe internet. Poate nu speri sa faci la fel de multi ca vreo unul dintre ei, desi nu te-ar deranja, si te-ai saturat de marketing afiliat, de pay-per-click, de pay-per-view, etc. Ai vrea sa poti sa dezvolti pe internet ceva care sa poata trece ca afacere online. NU sa-ti faci un site care sa fie unul din milioanele pe care isi promoveaza altii afacerile. Si  ce s-ar mai putea face la ora actuala, ca deja pare ca s-ar fi facut toate. Iti zic eu, fa-ti un motor de cautare.
   E greu de crezut ca ar putea cineva sa rivalizeze cu Google printr-un motor nou de cautare. Dar s-ar putea intampla daca ideea construirii unui motor de cautare specializat s-ar pune in practica.

   Daca iti surade ideea construirii unui motor de cautare aminteste-ti ca toata smecheria nu e sa incerci sa concurezi direct cu Google. In loc sa faci asta ar trebui iei o alta atitudine fata de subiect - si chiar aceasta atitudine e ceea ce va face intr-adevar diferenta intre actualele motoare de cautare si motorul de cautare al viitorului.
   Internetul este un loc enorm, poate chiar dincolo de limitele intelegerii si in fiecare zi devine tot mai mare. Asta face ca a gasi ceva anume pe internet sa devina tot mai greu. Daca nu stii urlul exact al site-ului pe care vrei sa il vizitezi sau niste date destul de concrete despre site, sansele sa il gasesti in motorul de cautare devin zilnic din ce in ce mai mici.
   Intreg procesul de optimizare pentru motorul de cautare permite oricarui website o sansa sa ajunga pe prima pagina in Google, unde are cea mai buna sansa de a fi descoperit de oamenii care il cauta, insa acest proces de optimizare nu tine cont si de acuratetea rezultatelor cautarii. Adevarul este ca ai putea crea un site care sa fie foarte lipsit de sens sau de relevanta continutului care totusi sa se claseze foarte bine in paginile motoarelor de cautare, atat timp cat il si optimizezi in sensul acesta. Chiar si motoarele mari de cautare au devenit in ultimul timp tot mai incompetente in gasirea cautarii cele mai relevante odata cu trecere timpului si inmultirii zilnice a numarului de siteuri existe in WWW. Nu e ceva neobisnuit sa cauti un site si sa iti fie afisate in motorul de cautare sute de mii sau chiar milioane de rezultate care nu au legatura cu obiectul cautarii tale.
   Asta inseamna ca in mod evident exista o portita de patrundere pe piata a unui nou tip de motor de cautare. Imagineaza-ti o intreaga retea de astfel de motoare de cautare, fiecare concentrandu-se pe alt domeniu. Sa presupunem de exemplu ca ai nevoie de un site cu informatii medicale. In loc sa cauti pe Google sau pe un alt mare motor de cautare te duci pe un motor de cautare specializat in siteuri de profil medical care afiseaza doar siteuri de genul. La fel, daca esti in cautare de informatii economice, cauti intr-un motor de cautare specializat in finante - economie si investitii.
   Asta e o idee despre care abia se discuta in cercuri restranse si la nivel mic, dar multi experti considera ca asta e o imagine vaga a ceea ce ar putea fi viitorul. Deci de ce sa nu iti faci tu propriul drum si sa-ti alegi un domeniu foarte cautat si sa-ti construiesti un motor de cautare dedicat acestuia care sa contina toate site-urile de profil pe care le gasesti?
   Cand vine vorba de creat efectiv motorul de cautare exista tutoriale online care te invata pas cu pas cum se face. Fa o cautare (pe un motor de cautare!) sa le gasesti si incepe sa punctezi cateva idei pentru motorul tau de cautare specializat. Nu uita ca motorul tau de cautare va deveni foarte cunoscut in timp, daca bineinteles te ocupi de el, asa ca gandeste-te bine la alegerea unui nume, sa fii sigur ca va fi usor de gasit si ca oamenii incep sa il foloseasca repede.
   In acelasi timp vei avea nevoie si sa indexezi siteurile relevante care existe pe internet la momentul actual ca sa le poti include in cautarile tale. Desigur, va dura ceva timp pana vei reusi sa aduci la o forma mai aproapiata de perfectiune un motor de cautare bine pus la punct, dar insusi faptul ca te concentrezi pe un astfel de subiect ar trebui in primul rand sa-tia duca publicitate gratuita. Asigura-te ca faci si cateva comunicate de presa odata ce vei avea cate ceva pus la punct ca sa aiba lumea unde te gasi, ca sa ii ajuti pe oamenii care te intereseaza sa te gaseasca mai usor. Se merita dealtfel si sa intri in legatura cu apartinatorii siteurilor de profil care ar trebui sa fie in cautarile tale, pentru a duce vestea mai usor. In cateva luni, lucrand din greu, cu siguranta, vei putea ajunge sa fii proprietarul unui motor de cautare foarte popular. Asta ti-ar garanta cu certitudine posibilitati de obtinere a unor venituri considerabile si eventual chiar si de a scrie o particica de istorie a internetului. Asa ca nu trebuie sa mai pierzi timp. Faci bani si devii celebru doar daca te apuci imediat!

2 comentarii:

  1. e buna ideea ce o spui tu aici...intrebarea mea este: de ce nu faci tu asta?

    RăspundețiȘtergere
  2. pentru ca dupa cum se poate vedea si din lipsa de continuitate a articolelor mele eu nu sunt chiar un tip foarte constiincios, am si asa suficiente proiecte incepute

    RăspundețiȘtergere