duminică, 13 martie 2011

Cum sa faci bani cu un director web

   Dintre numeroasele metode de facut bani existente in mediul online aceasta este probabil una dintre cele mai neobisnuite. Este cu siguranta ultima care sa iti vina in minte... si totusi daca te gandesti un pic unde ai putea ajunge daca ii dai o sansa (numele de Yahoo iti suna familiar?) parca incepi sa vezi ca e o idee demna de luat in considerare.
    Un prim aspect placut al acestei activitati e faptul ca te poti concentra atat pe o gama foarte variata de subiecte care sa trezeasca interesul aproape tuturor utilizatorilor de internet sau te poti concentra pe un anume subiect sau domeniu. Daca alegi a doua optiune vei ajunge sa construiesti un intreg imperiu de websiteuri in timp.
   Deci pana la urma ce e un director web? Mai simplu spus un director web e un site pe care sunt listate alte siteuri. Bineinteles ca nu e doar atat. E un site pe care alte siteuri sunt listate si asezate pe categorii astfel incat cine vine pe site-ul tau sa le poata gasi mai usor.
   Primul pas este sa te hotarasti pe ce vrei sa-ti axezi directorul web.
Vrei sa cuprinda orice site despre orice subiect sau vrei sa te concentrezi pe un anume domeniu? De exemplu ai putea crea un director care sa contina site-urile magazinelor si centrelor comerciale dintr-o tara oarecare. Trebuie bineinteles sa alegi un domeniu in care sa ai suficienta diversitate cat si cantitate. De exemplu un director web care contine siteurile vanzatorilor de costume si accesorii pentru clovni dintr-un anumit oras probabil nu o sa fie atat de mare.

   Odata ce te vei fi decis asupra subiectului va trebui sa iti creezi siteul, si trebuie sa fie unul profesional. Merita sa investesti un pic de timp sau de resurse in el pentru a-l face sa arate cat mai profesional pentru ca nu-l va folosi nimeni daca nu arata serios si respectabil. Costurile initiale nu trebuie sa te ingrijoreze pentru ca odata ce ai pus la punct un director web serios poti solicita o taxa de listare a siteurilor in paginile acestuia.
    Adaugarea unei structuri de taxare siteului tau e metoda efectiva de facut banii. Si listarile gratuite au scopul lor, deci nu trebuie sa excluzi aceasta varianta. Aceasta iti vor genera publicitate valoroasa si gratuita pentru ca in schimbul listarii gratuite vei solicita un link spre tine pe site-ul promovat sau eventual chiar un banner care publicitar. In acelasi timp listarile gratuite trebuie sa ofere facilitati la un nivel de baza astfel incat sa faca sa merite pretul listarilor platite si in acelasi timp nici sa nu le puna in umbra pe acestea din urma.
   Asadar ce tipuri de listari ar trebui sa oferi? Poti de exemplu sa taxezi doua tipuri de listari. Un tip de listare normala platita, care faciliteaza aparitia linkului in primele rezultate din lista la categoria relevanta pentru ele si o listare platita premium care sa presupuna afisarea siteului cu caractere ingrosate in asa fel incat sa iasa in evidenta intre listarile normale.
   Poti dezvolta cat de multe sau cat de putine servicii vrei. De exemplu listarile gratuite ar putea sa nu contina link navigabil catre siteul la care se face publicitate in timp ce listarile platite vor contine. Dealtfel poti oferi clientilor premium posibilitatea de a afisa si un logo sau o imagine langa textul siteului lor sau o descriere mai consistenta decat in cazul unei listari platite normale. Aici poti jongla cum vrei intr-o multime de directii.
   Taxele pe care le ceri depind de tine, dar e important sa tii minte ca oameni nu vor fi dispusi sa plateasca decat daca siteurile lor vor fi vazute de multi potentiali clienti. De aceea trebuie sa te asiguri ca siteul tau are valoare reala creand cat mai multe canale de trafic spre acesta (un motiv bun pentru listari gratuite care sa presupuna un link inapoi spre siteul tau).
   Cu cat mai mult trafic spre siteul directorului tau web cu atat mai mare si traficul potential pentru clientii tai, iar acest lucruri nu sunt decat direct proportionale cu sumele pe care acestia vor fi dispusi sa le plateasca pentru a fi listati in directorul tau web pentru o listare normala sau chiar pentru una premium. Deci sa recapitulam cele doua aspecte cele mai importante cand iti faci un director web: in primul rand trebuie sa iti generezi un volum de trafic mare tie iar in al 2-lea rand trebuie sa generezi un volum cat mai mare de trafic siteurilor listate in directorul tau.
   Facand asta vei reusi sa dai valoare siteului tau si cu cat e mai mare valoarea acestuia cu atat vei avea mai multi clienti si mai multe listari fie ele si gratuite. Odata ce directorul tau web incepe sa fie o sursa importanta de trafic pentru clientii tai incepe sa se raspandeasca vestea si numarul de solicitari pentru listari platite va creste exponential.
   Dupa ce vei fi ajuns la nivelul asta o sa vrei probabil sa te gandesti sa imprastii vorba despre beneficiile si eficienta siteului tau investind un pic in publicitate. In sensul acesta iti recomand Google AdWords. Google are programe foarte bune de publicitate atat si pentru cumparatori cat si pentru advertizeri. Despre Google AdSense am discutat intr-un articol anterior, asa ca asta e solutia pentru a-ti mari inca odata numarul clientilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu